Tuesday, March 21, 2006

destinasi - darul naim

KELANTAN - aku kembali tanpa sebarang perancangan, hanya kerana urusan yang perlu diselesaikan secepat mungkin, Serambi Mekah ini aku jejaki lagi. Semuanya tercatat yang manis-manis belaka walaupun hanya seketika aku di sini. Bertolak dari Penang jam 3 pagi Isnin dan tiba semula di Penang jam 1 pagi Selasa. Tempoh yang terlalu terhad tapi terisi kenangan yang terlalu bermakna. Aku luangkan secubit masa yang ada di Kota Bharu dan juga Rantau Panjang. Hmm sesungguhnya aku jatuh cinta untuk berbelanja di sini. Kalau dulu aku sukakan Kota Medan Indonesia tapi di Rantau Panjang ini rupanya melebihi segala apa yang ada.

Dalam kesibukan menjelajah, aku tak biarkan mata ini memandang cara hidup masyarakat Kelantan. Di sini wanitanya banyak berdikari. Kesibukan Pasar Besar Siti Khadijah cukup menarik minat aku. Unik. Biarpun tak sepertimana yang digambarkan tapi hati aku cukup teruja melihat suasana di sini. Sempat gak aku borong keropok basah dan kering buat ole-ole keluarga kat Penang.

Yang paling best dapat makan Nasi Kerabu ngan ayam bakar cicah budu hmm boleh tahan gak sodapnya! Kuih Akok hmm sampai skarang terasa sedapnya kat mulut aku ni, bahulu bakar pun best! Banyak lagi la yang aku dapat rasa sampai perut ni terasa semakin membesar tambah plak asyik gelak je sepanjang masa ngan Eton tu sampai nak termuntah jadinya. Sempat gak aku belikan seluar jeans untuk Aisye dan yang paling istimewa aku beli anak patung katak yang BESAR sangat dengan harga RM50 jer! Macam tak percaya coz kat Penang yang sederhana besar harga RM150! Hmm skarang dalam keta kat seat sebelah dah ada teman aku ke mana jer!

Darul Naim akan ku jejaki lagi! InsyaAllah.

1 Comments:

Blogger eifa_norzy said...

hai... awk... ermm lamanyer kiter tak p pasar khadijah turr... ermmm teringin pulak nak p sanaaaa....

2:31 PM  

Post a Comment

<< Home