Thursday, January 26, 2006

al kisah nyeeerrr

Aku mudah terasa hati dengan kata orang..... aku murah naik angin dengan sikap orang....

Nak tau kenapa?! sebab aku tak pernah nak sibuk pasal orang lain....aku jaga mulut aku untuk tidak ucapkan kata-kata yang boleh singgungkan perasaan orang lain.Bila aku tidak suka cakap sebegitu pada orang...maknanya aku juga tidak ingin kata-kata sebegitu singgah pada aku jugak.

Pernah dengar kata-kata...Kalo kita baik dengan orang, baik jugalah balasan yang akan kita dapat....Tapik dengan adanya manusia-manusia sebegini...rasanya takde guna satu sen pun keadaan yang aku praktikkan selama ini.

Aku tahu setiap manusia lain-lain sikap....Tapi.... kalo mereka bersikap si*l pada mulut...patutkan juga aku turut menyi*lkan mulut aku semata-mata nak samakan tahap dengan mereka...

Entah kenapa aku terasa ingin berada dalam lingkungan dimana setiap manusia punya mulut manis dan hati yang baik.Hilang ke manakah manusia-manusia seperti itu.....kenapa tinggalkan aku sendirian kat bumi ini.... aku ingin ikut juga.... beritakan pada aku dimanakah wujudnya destinasi itu...

sendiri di daerah ini sebenarnya memenatkan....

baris-baris kata di atas adalah luahan kata sorang kawan aku yang juga penulis blog dan juga pemilik galeri foto meletop kat net ni tak lain tak bukan MEERO (akungantaro.cjb.net)

aku tertarik dengan luahannya yang disifatkannya sebagai 'marah' ini. kalau orang macam Meer ni marah (sejauh yang telah aku kenali peribadinya) apatah lagi aku ni, sebenarnya aku dapat rasa aku ngan Meer banyak berkongsi perasaan dalaman : senantiasa cuba membahagiakan orang lain tapi ado jer! tak bleh di gunakan pakai lagi dah, orang yang baik untuk yang baik gak! zaman skarang ni baik cam ner pun belum tentu yang baik kita dapat, terima je lah! sebab tu aku skarang ni malas nak jadi baik sangat, aku dah malas dah nak simpan dalam hati, malas dah nak cover cakap cakap, apa yang aku rasa perlu aku luahkan akan aku luahkan setidak tidaknya di blog aku sendiri, puas!

skarang ni plak makin ramai yang bermulut manis cam tanam tebu kat tepi bibir. ishk ishk kekadang aku pikir balik, napa la ader manusia cam ni, apa la kepentingan dorang wat cam ni.

p/s : bebaru ni aku ngamuk coz orang tu tak ngaku cakap aku, orang ni tak ngaku, yang ngaku pun ada tapi dah berubah kenyataan. skali angin puting beliung datang kat aku, baru semua diam jer! haaa...jangan sangka diam aku ni tak ada isi! ambik ko!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home