Friday, February 24, 2006

aduh, sakitnya bersalin.....

Hmm, ari ni aku nak citer pasal proses kelahiran hehehe, macam la aku penah melahirkan! Actually gini ceritanya, aku ada la sorang kawan pompuan ni yang mulut cam bertih jagung, cakap tak penah nak 'undercover' sampaikan kekadang tu aku jadi segan gak nak bual ngan dia apatah lagi pasal perkara sensitif ni. Nak dijadikan citer arini aku FREE, dia tepon ada kawan kitaorang dah selamat bersalin anak pompuan jam 3.30 pagi semalam so kitaorang pun pegi la beli hamper pastu gi visit kat spital bersalin.

Tak lama sangat lepak sana coz aku tergedik nak balik, aku segan la semua pompuan je yang ramai (yer la kan dah spital bersalin). Dalam keta banyak plak dia ngomel pasal keperitan bersalin, cam ner aku kena hargai isteri aku (bila?), tapi aku tak tahan la bila part dia citer beberapa jam sakit nak bersalin, cam ner baby tu kuar, cam ner dia rasa ishhkk memacam lagi, aku yang laki ni terasa 'sakit' sangat kat bahagian bawah perut aku cam aku plak nak bersalin, tetiba aku jadi pening! Hehehe bleh korang bayangkan? Dia citer details sangat, ada part cam nak ketawa pun ada bila dia citer pengalaman kat spital ngan ibu-ibu mengandung, ada gak citer insaf hmmm memacam la!

Kesimpulannya, hargailah ibu korang! Walaupun aku tak pernah bersalin tapi aku dapat rasa betapa peritnya kesakitan nak bersalin. Tiba-tiba teringat mak yang dah nak pencen bulan Oktober karang. Hmmm dah 56 tahun mak aku!

1 Comments:

Blogger eifa_norzy said...

aduhhh tk dpt bayang arr sakit turr... ermmm apapun... kiter kena ingat mak kiter kannnn

2:34 PM  

Post a Comment

<< Home