Friday, March 03, 2006

andai .....

jauh benar aku mengelamun malam ni. baru sebentar tadi aku lihat bintang di dada langit, seperti lapang di dalam jiwa. aku tak mengerti apa yang seharusnya aku fikirkan saat ini. semakin hari aku semakin bingung dengan segala apa yang aku rasa. kenapa aku tidak layak meluahkan segala perasaan yang terpendam? aku punya hak untuk itu. namun setiap kali aku luahkan, dia pula tampil dengan perasaan dia di atas apa yang aku luahkan. pernahkah dia fikir jika tidak kerananya, dia tidak perlu terasa apa yang aku rasa sebelum itu.

sesekali aku terasa bagai terlalu penat untuk teruskan perjalanan kehidupan ini. aku bukannya jenis insan yang memandang ringan atau dapat melupakan segala apa yang jadi sekelip mata. setiap satu dari kisah hidup aku akan melekat kuat di dalam jiwa, setiap satunya aku jadikan pengajaran. aku bisa belajar dari pengalaman kehidupan namun tak semua yang boleh aku kutip jadikan pengajaran.

untuk dia, terpulang awak untuk menilai siapa saya. sesungguhnya saya punya dunia saya biarpun jauh terasing dari insan biasa. saya tahu saya punya dunia saya sendiri. biarpun kita bernafas pada udara yang sama tak semestinya kita punya pegangan yang serupa.

andai semalam aku punya kuasa, ingin aku takluki semesta. biar di jiwa kita dipenuhi cinta.

-putera-

0 Comments:

Post a Comment

<< Home