Thursday, March 30, 2006

biarlah R A H S I A

pernahkah kau termimpi seketika
berada di tempatku
membayangkan pahit manis berlaku
tak siapa yang tahu

mungkin nanti kau jua merasakan
berdepan dengan kata menyesatkan
takkan kubumu kebal
tiada pertimbangan

keheningan malam membalutkan
kepayahan jiwa meluahkan
andai kau jujur memahami
tiadaku menjauhi

dan kisahku masih panjang
menambahkan berat yang memandang
lantasku pendam ku putuskan
biarlah rahsia
semakin aku hitung dalam cinta
tiada kuasa mampu menghalangnya
hentikan kata kata bertulangkan dusta

keheningan malam membalutkan
kepayahan jiwa meluahkan
andai kau jujur memahami
tiadaku menjauhi

dan kisahku yang masih panjang
menambahkan berat yang memandang
lantasku pendam ku putuskan
biarlah rahsia

pernahkah kau bermimpi seketika berada di tempatku ...

hampir setiap hari lagu ini menjadi santapan telinga aku, biarpun liriknya jelas menceritakan tapi kesannya jauh lebih dalam aku rasakan. bukan mudah jika punya jiwa yang suka memendam. pada pandangan mata kasar orang seperti ini seumpama tiada apa yang perlu dirisaukan namun hakikinya terlalu banyak persoalan yang ada dalam ingatan. aku antara insan yang suka menyimpan segala perasaan, samada untuk menjaga perasaan diri sendiri, perasaan orang lain dan segala macam lagi. aku sanggup dikatakan paranoid kerana aku tahu apa yang aku lakukan sebenarnya. aku tahu aku tidak mampu meminta orang lain jadi seperti aku walaupun itulah impian aku sebenarnya terutama kepada yang tersayang. tiada jalan lain yang harus aku lalui melainkan perlu meredhai perjalan yang telah pun ditentukan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home