Wednesday, March 22, 2006

kau masih kucintai .....

Cintaku jika kau tanya pada bintang
Gemilauan sinar tak kan hilang
Akan aku sinari duniamu
Moga terpadam sangsi mu

Cintaku jika kau lihat tingginya awan
Tak kan tercakar tinggi cintaku
Hanya hati ku tahu apa mahuku
Kan dunia ku pastinya milikmu
Hingga ke akhir hayatku

hujan lebat sangat kat luar, dah berapa lama derita sangat panas berpanjangan. masa hari panas hati gelisah, skarang hujan pun hati aku gelisah gak, hmm nyatanya manusia ini seakan tak bersyukur dengan kejadian Tuhan. kelmarin, ada sesuatu yang terjadi antara aku dengan Aisye. hati aku ni macam tersentap kejap. seharian hari ini aku jadi macam biol. sejak tengahari sampai petang aku terlibat ngan sambutan kebudayaan untuk kapal pesiaran Queen Elizabeth, panas menggila di tengah pelabuhan di tambah plak dengan ingatan aku pada apa yang jadi kelmarin, semuanya buat aku tak tenteram. sampai kat umah, aku ambik wudhuk. seperti kebiasaan, aku solat sunat dan kemudiannya baring memikirkan segala yang terjadi. hujan turun lebat sangat bagaikan mahu menumpang sedih yang aku rasa. finally, aku buat kesimpulan, Aisye kurang matang. perlahan-lahan aku redakan segala keresahan dalam diri aku. walaupun hati aku terlalu terasa dengan apa yang dia timbulkan tapi aku ambik keputusan untuk lupakan saja. tak rugi beralah. mungkin hati yang terasa ini sukar untuk dilupa begitu saja tapi sekurangnya aku ambik langkah untuk meleraikan kekusutan yang ada. aku tak mahu segalanya akan buatkan hubungan kami keruh, dah cukup dengan apa yang aku lalui terdahulu.

aisye : pandanglah abang di sini.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home