Saturday, June 04, 2005

kek lapis keju

Awal pagi lagi aku bangun tapi badan cam tak der semangat, sejak jam 4 pagi aku asyik sms ngan mak Taq (adik angkat aku). Kitaorang masih berhubung walaupun aku ngan adik angkat aku tak lagi contact each other. Hmm silaturahim ikhlas, apa salahnya kan? Lagipun aku ngan mak dia dah cam adik akak. Kitaorang asyik sms mcm-mcm hal, last sms bila aku tido pas solat Subuh, mak dia plak atas bas kilang nak balik umah. ZZZZZZ .....

Jam 1 petang aku dah terpacak kat Airport Penang, nak ambik Rahmat - kenalan dari Medan yang datang bercuti sebulan kat sini, 1.35 petang baru kuar dari airport, kitaorang terus pegi umah akak dia kat Teluk Kumbar, hmm sepanjang jalan aku terkejut gak ngan Teluk Kumbar (yang aku rasa baru dua kali masuk area sini walaupun dah lebih 20 tahun aku dilahirkan) Masih suasana kampung tapi bila masuk ke 'dalam' kampung, aku tengok banyak plak umah setaraf banglo! Hmm cam ner tu? Umah akak Rahmat warna PINK! Hehehe, first time aku tengok umah warna pink, dah tak der sapa la plak! Hmm aku bawak Rahmat makan nasi ayam pastu borak-borak, kitaorang sembang pasal subang! Dia pakai subang kat bawah bibir ngan lidah, aku yang tengok ni cam rasa sakit la plak tapi dia ok je. Aku ni benda benda tajam cam tu hmmm kirim salam la! Tapi sesekali nampak cool plak, yang aku tahu aku tak nak la tindik kat area mulur ngan lidah tu, kang aku tak makan plak...

Lebih kurang sejam pas tu kitaorang move balik ke umah akak dia, panggil panggil ketuk ketuk mangga tu, kuarlah sedara dia, rupanya dorang stay dalam umah pastu tutup tingkap pintu lock pagar semua sekali hehehe, salah kitaorang gak tak panggil tadi.

Aku tak nak masuk dah walaupun di jemput coz nak balik rehat malam karang nak kuar plak. Rahmat kasi aku kek lapis keju - dulu dia penah kirim dah ke Penang, kali ni dia kasi sendiri, kegemaran aku tu! Pas say thanks aku pun pecut balik umah, sampai je trus aku lakukan upacara memotong kek dan feeling feeling birthday yang ke 21! Aku buat air gano ais makan ngan kek lapis keju selang durian hmmmm enak giler siot! Bika Ambun n Kek Lapis Keju mengingatkan aku kenangan di Medan, bulan depan aku ke Medan lagi! InsyaAllah.

Hari ni aku rasa cepat sangat masa berjalan, semalam memacam peristiwa berlaku dalam idup, hari ni berganti peristiwa lain plak.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home