Monday, May 30, 2005

bawakan aku cahaya itu ....

hidup ini penuh dengan seribu dugaan dan cabaran
selagi ada hari kita melangkah membatasi masa
selagi itulah pancaroba di depan mata

hari ini bagaikan semalam
jatuh lagi aku dalam perjalanan sebuah kehidupan
betapa berat menanggung hati yang terluka
betapa seksa memujuk hati yang sengsara

salahkah aku untuk bertanya
salahkah aku untuk mencari jawapannya
apalah dosa hingga datangnya bertimpa-timpa

malam ini datang lagi
mengajar aku untuk bersabar dengan takdir Ilahi
senyum aku disanubari
benar mungkin aku diuji
pasrah ... redha ... selagi ada daya di jiwa ini

alam
dengarkanlah suaraku
rasakanlah pilunya batinku
yang merintih yang menangis
mencari jalan pulang yang entah di mana

esok mentari akan menjelma lagi
dan aku masih menggalas sebuah harapan
yang entah bila kan jadi satu kenyataan

"dan apa jua yang menimpa kamu dari sesuatu kesusahan, maka ia adalah disebabkan apa yang kamu lakukan, dan dalam pada itu Allah memaafkan sebahagian dari dosa-dosa yang kamu lakukan" - AS SYUURAA

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Assalammualaikum!

Blog yang menarik.. tulisan ada seni.. tapi jiwang sangat. Well done!

-Hamba Allah-

3:56 PM  

Post a Comment

<< Home