Saturday, June 04, 2005

biar saja mata beta berbicara



mata aku melihat sebuah kenangan sebentar tadi. dia datang kembali memohon maaf di atas segala keterlanjuran dan meminta aku melupakan segala kepahitan.

ringkas bunyinya - kerana apa? kerana dia yang melakukan kesalahan itu! mudahbenar kata-kata ampun itu lahir dari bibir namun aku sendiri tak pasti samada ampun itu satu penyesalan atau sekadar jalan meneruskan kehidupan yang diidamkan.

maafkan saya...maafkan saya kerana menjadi insan kejam dalam hidup awak, sebenarnya...inilah yang awak ciptakan untuk saya, inilah hasil hubungan kita. saya tak mampu lagi untuk duduk diam membisu dan seringkali cuba menyesuaikan segala keadaan semata-mata untuk menenangkan jiwa awak yang sering bergelora. hidup saya tenang sekarang biarpun sesekali saya jadi bingung dengan karenah alam namun sesuatu yang perlu awak tahu, segala yang berlaku antara kita dahulu membuatkan saya lebih matang dan berpendirian dalam kehidupan. saya bersyukur dengan apa yang terjadi (sejujurnya) kerana semua ini membawa saya ke satu alam yang berbeza di mana saya melihat betapa indahnya diri saya (di balik hikmah menyayangi diri sendiri).

awak, kenangan antara kita biarlah di jadikan sebuah cerita yang telah tamat isinya. moganya cerita itu juga dapat membantu awak melalui kehidupan akan datang dengan lebih sempurna.

Kutahu kau rindu
Sejakku meninggalkanmu
Kutahu kau pilu
Bimbangku melupakanmu
Sejak kau lukakan hatiku
Mempermain cinta suciku
Siang dan malam tangisi
Silamku
Kasih sayangku yang bersemi
Kau tabur racun yang berbisa
Dibelakangku di tertawa dan hina
Mungkin aku tiada yang lain
Kerna itu kau berani berpaling
Membiarkan aku tertanya
Siapa milikku
Sehingga ku meninggalkanmu
Baru kini engkau terasa
Cinta siapa lebih perdana

0 Comments:

Post a Comment

<< Home