Saturday, September 30, 2006

istimewanya Ramadhan

Alhamdulillah, udah seminggu berpuasa, cepat benar masa berlalu, ada baki lebih kurang tiga minggu jer lagi. Ramadhan kali ini sepertimana lalu, semua aktiviti seni aku hentikan kecuali terlibat dengan majlis berbuka untuk anak anak yatim tapi tahun ini tak ada booking apa pun. Aku teruskan tradisi 'bisnes' biskut raya. Sebenarnya aku sendiri tak pernah menyangka, minat untuk wat biskut dah jadi bisnes tiap tahun, pelanggan sedia ada tapi ada gak pertambahan pelanggan baru, macam tahun ni Fazi banyak tolong aku dapatkan pelanggan, banyak gak riban-riban yang dia order, InsyaAllah aku hasilkan yang sodap-sodap belaka, tahun ni aku jual 10 jenis biskut jer, esok baru nak start wat biskut tu sumer, bahan-bahan dah beli tadik!

Yang pastinya mak pun tension ngan aku hehehe, mana taknya dapur dia akan dipenuhi ngan barangan aku! Hehehe tapikan aku ni memang enjoy wat biskut especially rayer la, ntah mana datang kebolehan ni aku tak tau tapi yang aku tau ini lah sumber duit raya aku! Hehehe, kalo orang lain abis gaji ujung bulan tapi aku baru nak buat 'gaji' cuma tahun ni mak tak kasi aku beli perabot untuk dia lagi, awal awal dia dah cakap coz pas raya mak nak renovate umah, hmmm banyak la keja pas raya karang nak ubah itu ini.

Ramadhan kali ini sunyi gak, masa berbuka la slalu terasa sangat, dulu ada arwah tok yang rajin sangat masak petang hari, kalau sahur pun meriah ngan makanan. Hmm sumer tu dah tak ada lagi, aku terima segala hakikat tapi waktu gini terasa la kehilangannya sangat-sangat.

Aku tak tahu napa la tak sabar nak lalui Aidilfitri kali ini. Hmm semoga panjang usia aku melalui Aidilfitri kali ini, InsyaAllah.

4 Comments:

Blogger Scarlet Kiss said...

hye!
I'm Shea.
reading ur blog made me hungry :)
keep it delicious.

7:43 AM  
Blogger lelaki di dalam cermin said...

Hi SHEA, hungry ke? Hmmm pas buka posa makan lar!

10:24 PM  
Anonymous Anonymous said...

Holla again!
How was ur kuih raya bussiness going on? you must be busy ya coz dah lama tak update...sure dah byk duit raya nieh ;-) anyway, just wanna wish you Selamat Hari Raya!!

12:01 PM  
Anonymous Anonymous said...

nape lame x update blog? i just came across ur blog-love-

2:31 PM  

Post a Comment

<< Home