Thursday, January 18, 2007

jangan pernah berhenti BERDOA .....

Kebelakangan ini terlalu banyak ujian yang hadir dalam hidup aku sampaikan aku mula merasakan terlalu banyak kekurangan dalam diri. Sampai pada satu tahap aku mempersoalkan apa sebenarnya yang perlu aku lalui, apakah aku masih belum cukup baik dengan insan sekeliling aku selama ini. Kali ini aku benar-benar dicabar, tentang maruah dan harga diri! Dan mulai saat ini, semuanya sudah cukup! Aku sudah banyak bersabar dengan seorang teman yang pernah aku anggap darah dagingku sendiri - satu ketika dulu.

Pelajaran yang aku perolehi - sudah cukup berbuat baik dengan sesiapa saja, benar juga kata pepatah, buat baik berpada-pada. Sesungguhnya saat ini aku terlalu kesal dengan apa yang telah berlalu. Seumpama melepaskan anjing yang tersepit layaknya! Selama ini aku banyak berdiam diri, belajar bersabar dan menerima segala ketentuan tapi kali ini aku sengaja di cabar lagi dan bukan namanya aku sekiranya masih lagi seperti patung bernyawa, sabar manusia ada hadnya!

Aku hanya mahu jangan pernah berhenti berdoa. Aku mahu terus berdoa agar Allah tunjukkan segala jalan kebenaran agar dia sedar apa yang sedang dia lakukan kepada aku dari hari ke hari. Dengan lakunya, dengan kata-kata dustanya, ishk tak sanggup aku nak bercerita. Tidakkah dia pernah sedar segala nikmat dan limpah rezeki Allah ini juga boleh diibaratkan ujian kehidupan, moga dia tidak terleka.

Aku makin kebal dengan caci maki, teruslah berjuang untuk menfitnah aku selagi mungkin, semoga segala cerita yang berantai dari satu manusia ke manusia lain menjadi penyumbang dosa kepada hidup ko buat bekalan akhirat kelak!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Aku jugak mengalami ujian yang sangat perit semenjak akhir2 ni...mungkin aku pon kurang berdoa...ntah kenapa yer....seperti rasa tidak adil kenapa aku diuji sebegini hebat...

4:46 PM  

Post a Comment

<< Home